Pętle - powtórzenie wiadomości |
Instrukcje dodatkowe - Programowanie w języku JAVA |
Wpisany przez Administrator |
Na dzisiejszej lekcji powtórzymy to, czego nauczyliśmy się dotychczas, głównie nt. pętli w Javie. Pierwszych 5 zadań jest na ocenę bardzo dobrą, szóste i siódme są na ocenę celującą. Ocena celująca wymaga więc zrobienie aż 7 zadań poprawnie.
Zadanie 1. Napisz program, który: a) tworzy tablicę 100-elementową b) każdemu elementowi przyporządkowuje wartość 1 c) wyświetla wszystkie elementy Zadanie 2. Napisz program, który: a) tworzy tablicę 200-elementową b) każdemu elementowi przyporządkowuje wartość o 1 większą (1, 2 ,3 itd.) c) wyświetla co drugi element Zadanie 3: Napisz program, który: a) tworzy 10-elementową tablicę znaków (char) b) wypełnia ją znakiem "a" c) za pomocą pętli wyświetla wszystkie znaki Zadanie 4. Napisz program, który: a) prosi użytkownika o podawanie liczb nieparzystych większych od 100 a mniejszych niż 130 W przypadku podania nieodpowiedniej liczby program wyświetla informację o błędzie, wyświetla wprowadzone dane i kończy działanie. Zadanie 5. Napisz program, który prosi użytkownika o podanie kolejno 10 liczb w przedziale 1-49. W przypadku, gdy użytkownik poda inną liczbę (z poza przedziału) program ignoruje tą wartość . Tak więc niejako program wymusza podanie tych 10 liczb, aby się mógł zakończyć. Zadanie 6 Napisz program taki, jak powyżej z tym, że po 3 razie, kiedy użytkownik podaje nieprawidłową liczbę, program wyświetla informację: "Idż do domu i wróć kiedy douczysz się matematyki ...". Po 3 takich informacjach program kończy działanie. Zadanie 7. Napisanie prostej gry. Napisz program, który: a) losuje liczbę całkowitą z przedziału 1-100 b) prosi użytkownika o zgadnięcie tej liczby - użytkownik ma 7 prób, zanim wyświetli mu się napis "Game over" c) po każdej nieudanej próbie program wyświetla informację, czy podana przez użytkownika liczba była za mała czy za duża.
|