Szukaj

1944

Reklama

Chroń swoje dziecko

w Internecie
Reklama

za darmo ...

Kalendarz

Reklama

Jak odbierasz ...

Wygląd portalu
 

"Musicie od siebie wymagać, nawet jeśli inni by od Was nie wymagali..." JP2 [100%]

Reklama
Ogłoszenia
Kółko oraz konsultacje odwołane PDF Drukuj Email
Ogłoszenia - Ogłoszenia administratora portalu
Wpisany przez Administrator   

W dn.: 15.10.2012 r. za powodu konferencji szkoleniowej dla nauczycieli kółko informatyczne oraz konsultacje informatyczne są odwołane. Osoby, które chcą nadrobić zaległe ćwiczenia mogą je wysłać na email Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. w przepisowym terminie (2 tygodni od daty ćwiczenia), natomiast przyjść na pytania kontrolne po tym terminie (np. za tydzień).

Klasy drugie, które są na etapie Systemu Operacyjnego i muszą zrobić ćwiczenie w pracowni mają termin wydłużony o jeden tydzień z powodu odwołanych zajęć.

Mariusz Rosiak

 
Zapisy do Akademii Cisco PDF Drukuj Email
Ogłoszenia - Ogłoszenia administratora portalu
Wpisany przez Administrator   

Od poniedziałku, 1.10. trwają zapisy uczniów do kursu IT Essentials organizowanego przeze mnie w Gimnazjum nr 11 w Rzeszowie.

 

Kurs składa się z 16 rozdziałów, każdy z rozdziałów kończy się egzaminem cząstkowym online (na specjalnej stronie).

Większość czasu trwania kursu uczeń/uczestnik wykonuje samodzielne ćwiczenia w domu, korzystając z przygotowanych przez firmę Cisco materiałów.

Na każdym kółku (poniedziałek, godz. 14:30-15:15) przedmiotowym będą się odbywały ćwiczenia praktyczne zawierające również elementy wykładu. Uczestnictwo na zajęciach praktycznych nie jest niezbędne do zaliczenia kursu.

Tematyka rozdziałów:

Więcej…
 
Nadobowiązkowe projekty z informatyki PDF Drukuj Email
Ogłoszenia - Ogłoszenia administratora portalu
Wpisany przez Administrator   

Pod TYM linkiem znajdziesz wykaz tematów prac dodatkowych, których wykonanie pomoże Ci otrzymać pozytywne oceny z Informatyki i podwyższyć ocenę końcową. Uwaga! Tematy są sukcesywnie dodawane, czekam też na Wasze propozycje.

 
Szybki test umiejętności WWW PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 10
SłabyŚwietny 
Ogłoszenia - Ogłoszenia administratora portalu
Wpisany przez Administrator   

Drodzy uczniowie

dla wszystkich, którzy przystępują do sprawdzianu z HTML dobra wiadomość:

Można ominąć procedurę sprawdzianu jednym kliknięciem. Wystarczy, że przygotowany/przygotowana wciśniesz poniższy przycisk, a komputer powie Ci z dużą dokładnością czy umiesz, czy nie. Oto procedura sprawdzania:

Więcej…
 
Przedmiotowy System Oceniana z Informatyki PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 18
SłabyŚwietny 
Ogłoszenia - Ogłoszenia administratora portalu
Wpisany przez Administrator   

Przedmiotowy system oceniania z informatyki

 

1. Zasady oceniania w zakresie każdej formy wypowiedzi ucznia

Przedmiotem kontroli i oceny osiągnięć edukacyjnych ucznia są:

  • Wiadomości,
  • Umiejętności,
  • Postawy.

2. Hierarchia ważności ocen

I     sprawdziany,
II     kartkówki = odpowiedzi = ćwiczenia na lekcji,
III     aktywność = zadania domowe,
IV     indywidualne prace uczniowskie,
V    zeszyt,
VI     udział w konkursach i olimpiadach.

3. Sprawdziany

Sprawdzian z określonego modułu lub zakresu tematów może być realizowany w formie:
a) projektu
b) pisemnej,
c) testu (również testu online)


Jeżeli sprawdzian realizowany jest w formie projektu:

  • uczeń zobowiązany jest dostarczyć pliki projektu na wyznaczona lekcję.
  • wymagania na poszczególne oceny sformułowane są jasno i udostępnione we wskazanej przez nauczyciela lokalizacji
  • odpowiedzialność za dostarczenie plików projektu do nauczyciela spoczywa tylko i wyłącznie na uczniu
  • brak plików z projektem w momencie rozpoczęcia lekcji oznacza nieprzygotowanie do     sprawdzianu i równoznaczne jest z oceną niedostateczną z tegoż sprawdzianu.
  • jeżeli uczeń opuścił lekcję, na której oceniane są projekty, oddaje projekt na następnej lekcji, na której jest obecny. Brak plików z projektem w tym terminie równoznaczny jest z oceną niedostateczną.



Jeżeli sprawdzian realizowany jest w formie testu lub innej formie pisemnej:

  • Musi być zapowiedziany z tygodniowym wyprzedzeniem,
  • Czas trwania sprawdzianu – 1 godzina lekcyjna
  • Uczeń, który z przyczyn nieusprawiedliwionych opuścił sprawdzian pisze go na pierwszej lekcji po nieobecności,
  • Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych opuścił sprawdzian pisze go w terminie uzgodnionym z nauczycielem,



Sprawdziany pisemne (nie będące realizowane w formie projektów) oceniane są zgodnie z następującymi zasadami:
100% + zadanie dodatkowe – ocena celująca,
90-100% - ocena bardzo dobry
75-89 % - ocena dobry,
50-74% - ocena dostateczny,
30-49% - ocena dopuszczający,
Mniej niż 30 % - ocena niedostateczny,

 

  • Nauczyciel może zastosować znaki „+” i „-„ w górnych i dolnych granicach punktacji,
  • Uczeń może poprawiać sprawdzian, poprawa jest dobrowolna i musi być uzgodniona z nauczycielem,
  • Ocenę ze sprawdzianu można poprawiać tylko raz.
  • Uczeń, który nie ma pozytywnej oceny ze sprawdzianu pisemnego, nie może mieć oceny dobrej lub bardzo dobrej na semestr, uczeń nieobecny powinien sprawdzian zaliczyć,

 

4. Ćwiczenia praktyczne

  • Ćwiczenia praktyczne polegają na wykonywaniu poleceń zgodnie z odpowiednią instrukcją zawartą na portalu gimnazjalnym, na platformie e-learningowej lub w innej lokalizacji wskazanej przez nauczyciela.
  • Instrukcja podzielona jest na poszczególne części, każda następna część jest nieco trudniejsza oraz nagrodzona wyższą oceną. Uczeń sam decyduje na jaką ocenę wykonuje ćwiczenie.
  • Instrukcje są tak skonstruowane, aby nawet najsłabszy uczeń był w stanie uzyskać ocenę pozytywną w czasie jednej lekcji, dlatego nauczyciel ocenia pracę na każdej lekcji.
  • Ocena z ćwiczenia praktycznego podlega jednorazowej poprawie w terminie do 2 tygodni.
  • Jeżeli uczeń nie uzyskał oceny z ćwiczenia na lekcji, na której był obecny zobowiązany jest donieść ćwiczenie w terminie do dwóch tygodni od tej lekcji, przy czym pod uwagę brana jest:
    • data i godzina wysłania wiadomości email z załącznikiem w postaci ćwiczenia, lub
    • data osobistego zaprezentowania ćwiczenia na kółku przedmiotowym lub konsultacjach, lub
    • data wysłania pliku z ćwiczeniem na serwer, jeżeli taka forma przesyłania ćwiczeń jest podana przez nauczyciela.

 

5. Odpowiedź ustna

Zasady oceniania odpowiedzi ustnych:
Za odpowiedź ustną uczeń może otrzymać ocenę od 1 do 6 w zależności, czy odpowiedź była:

  • Kompletna,
  • Zgodna z poleceniem,
  • Wspomagana przez nauczyciela,
  • Zawierała elementy rozszerzające wiedzę i umiejętności,
  • Uczeń ma prawo zgłosić przed lekcją fakt nie przygotowania się do lekcji jednokrotnie,
  • Uczeń po dłuższej nieobecności uzgadnia z nauczycielem termin uzupełniania braków,
  • Uczniowie mogą poprawić ocenę przy ponownym bieżącym ocenianiu wiedzy i umiejętności.

 

6. Zadania domowe

Każdy uczeń ma obowiązek wykonywania zadań domowych

  • Zgłoszenie braku pracy domowej lub zeszytu może nastąpić dwukrotnie w czasie jednego semestru, jest to odnotowane w dzienniku,
  • Brak zgłoszenia nieodrobionej pracy domowej, odkryte przez nauczyciela w czasie lekcji oceniane jest oceną niedostateczną.

 

7. Kartkówki

 

  • Obejmują wiadomości i umiejętności z trzech ostatnich lekcji nie wymagają zapowiadania
  • Maksymalną oceną z kartkówki może być ocena bardzo dobra,
  • Kartkówki trwają maksymalnie 15 minut,
  • Ocena z kartkówki jest równorzędna z odpowiedzią ustną,
  • Ocena z kartkówki nie podlega poprawie.

8. Indywidualne prace uczniowskie

Prace indywidualne nieobowiązkowe oceniane są tylko pozytywnie

  • Ocena jest wpisywana do dziennika tylko za zgodą ucznia,

Dopuszcza się stosowanie tak zwanych obowiązkowych prac indywidualnych, na przykład jako konsekwencję nieodpowiedniego zachowania ucznia

  • Za taką pracę dodatkową uczeń może otrzymać ocenę niedostateczną w przypadku niezastosowania się do zalecenia bądź niezastosowania się do wytycznych podanych przez nauczyciela.

9. Aktywność ucznia

Aktywność ucznia w uczeniu się może być dwojakiego rodzaju:

  • Aktywność pozytywna na lekcji jest oceniana plusami. Trzy plusy równorzędne są z oceną bardzo dobrą,
  • Aktywność negatywna, najczęściej brak pracy na lekcji, odnotowywana jest w dzienniku znaczkiem „-„, trzy takie minusy równoznaczne są z oceną niedostateczną.
  • Jeżeli na lekcji realizowane jest ćwiczenie praktyczne, nauczyciel ma prawo wstawić ocenę niedostateczną, jeżeli uczeń w tym czasie nie zdołał zrealizować zakresu ćwiczenia przewidzianego przynajmniej na ocenę dopuszczającą

 

10. Zeszyt przedmiotowy

  • Uczeń ma obowiązek posiadać na każdej lekcji zeszyt.
  • W przypadku braku zeszytu lub jego nagannym prowadzeniu nauczyciel może zlecić uczniowi zaprowadzenie nowego zeszytu,
  • Zeszyt prawidłowo prowadzony powinien zawierać wszystkie tematy, notatki z lekcji, prace domowe itp., W przypadku nieobecności ucznia na lekcji ma on obowiązek uzupełnienia zeszytu,
  • W przypadku braku zeszytu na lekcji, jeżeli uczeń nie zgłosił braku zeszytu przed lekcją, otrzymuje ocenę niedostateczną.

11. Konkursy przedmiotowe

  • Udział w konkursach przedmiotowych nagradzany jest pozytywną oceną wpisaną do dziennika
  • Udział w konkursie - ocena bardzo dobra,
  • Wyróżnienie w konkursie - ocena celująca.

 

12. Wymagania na poszczególne oceny z informatyki dla klas II i III gimnazjum


Ocenę celującą (6) otrzymuje uczeń który:

 

  • posiada wiedzę wykraczającą poza zakres materiału programowego,
  • umie samodzielnie zdobywać wiedzę z różnych mediów (np. Internet, czasopisma komputerowe, edukacyjne programy multimedialne)
  • wykazuje inicjatywę rozwiązywania konkretnych problemów w czasie lekcji i pracy pozalekcyjnej,
  • wykonuje z własnej inicjatywy dodatkowe prace,
  • osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych,
  • wykonuje prace na rzecz szkoły i pracowni (np. gazetki ścienne, prezentacje multimedialne).


Ocenę bardzo dobrą (5) otrzymuje uczeń który:

  • opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania
  • informatyki w danej klasie,
  • sprawnie posługuje się komputerem i zdobytymi wiadomościami,
  • samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne,
  • biegle i poprawnie posługuje się terminologią informatyczną,
  • biegle i bezpiecznie obsługuje komputer,
  • biegle pracuje w kilku aplikacjach jednocześnie.


Ocenę dobrą (4) otrzymuje uczeń który:

 

  • dobrze opanował umiejętności i wiedzę z zakresu materiału programowego,
  • posługuje się terminologią informatyczną,
  • poprawnie i bezpiecznie obsługuje komputer,
  • z pomocą nauczyciela rozwiązuje problemy wynikające w trakcie wykonywania zadań programowych,
  • pracuje w kilku aplikacjach jednocześnie.


Ocenę dostateczną (3) otrzymuje uczeń który:

 

  • w sposób zadowalający opanował umiejętności i wiedzę z zakresu materiału
  • programowego,
  • zna terminologię informatyczną, ale ma trudności z jej zastosowaniem,
  • poprawnie i bezpiecznie obsługuje komputer,
  • nie potrafi rozwiązać problemów wynikających w trakcie wykonywania zadań
  • programowych, nawet z pomocą nauczyciela,
  • poprawnie pracuje tylko w jednej aplikacji jednocześnie.



Ocenę dopuszczającą (2) otrzymuje uczeń który:

  • częściowo opanował umiejętności i wiedzę z zakresu materiału programowego,
  • częściowo zna terminologię informatyczną, ale nie potrafi jej zastosować,
  • bezpiecznie obsługuje komputer,
  • zadaną pracę wykonuje z pomocą nauczyciela,
  • ma problemy przy pracy w najprostszych aplikacjach,
  • poprawnie uruchamia komputer i zamyka system,
  • poprawnie uruchamia i zamyka proste aplikacje.


Ocenę niedostateczną (1) otrzymuje uczeń który:

  • nie opanował umiejętności i wiedzy z zakresu materiału programowego,
  • nie zna terminologii informatycznej,
  • nie stosuje bezpiecznej obsługi komputera,
  • nie potrafi poprawnie uruchomić komputera i zamknąć systemu.

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 4