Szukaj

1944

Reklama

Chroń swoje dziecko

w Internecie
Reklama

za darmo ...

Kalendarz

Reklama

Jak odbierasz ...

Wygląd portalu
 

"Musicie od siebie wymagać, nawet jeśli inni by od Was nie wymagali..." JP2 [100%]

Reklama
Dziedziczenie - klasy potomne - Ćwiczenia utrwalające PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 5
SłabyŚwietny 
Instrukcje dodatkowe - Programowanie w języku JAVA
Wpisany przez Administrator   
Spis treści
Dziedziczenie - klasy potomne
Zadanie dla przypomnienia i utrwalenia
Co to są klasy potomne?
Dziedziczenie na prostym przykładzie
Czy dziedziczenie działa jak należy?
Ćwiczenia utrwalające
Rozwiązania zadań
Wszystkie strony

 

Ćwiczenia utrwalające, do samodzielnego wykonania.

Zadanie 6:

Napisz program, w którym:

  • zdefiniujesz klasę Uczeń o polach:
    • Imię
    • Nazwisko
    • Pesel
  • zdefiniujesz metody:
    • Ustaw_Imię, gdzie użytkownik będzie mógł podać imię
    • Ustaw_nazwisko, gdzie użytkownik będzie mógł podać nazwisko
    • Ustaw_pesel, gdzie użytkownik będzie mógł podać pesel

Zadanie 7: Zmodyfikuj powyższy program. Dodaj klasę UczeńSzkoły, która:

  • dziedziczy z klasy Uczeń
  • zawiera dodatkowe pole: Nazwa_szkoły
  • zawiera dodatkową metodę: Ustaw_szkołę, gdzie użytkownik może wstawić nazwę szkoły

 

Zadanie 8: Zmodyfikuj powyższy program. Dodaj klasę UczeńKlasy, która:

  • dziedziczy z klasy UczeńSzkoły
  • zawiera dodatkowe pole: klasa
  • zawiera dodatkową metodę: Ustaw_klasę, gdzie użytkownik może wstawić numer klasy

Zadanie 9: Zmodyfikuj powyższy program.

  • utwórz obiekt klasy UczeńKlasy
  • wprowadź kod, który korzystając z odpowiednich metod pozwoli użytkownikowi definiować wartości poszczególnych pól

Zadanie 10: Zmodyfikuj powyższy program. Zastanów się w jaki sposób można by ułatwić/uprościć powyższy program, aby kod, który dodaliśmy w Zadaniu 9 nie musiał być za każdym razem wpisywany, kiedy zmieniamy wartość danego pola?

 

Powodzenia!