Szukaj

1944

Reklama

Chroń swoje dziecko

w Internecie
Reklama

za darmo ...

Kalendarz

Reklama

Jak odbierasz ...

Wygląd portalu
 

"Musicie od siebie wymagać, nawet jeśli inni by od Was nie wymagali..." JP2 [100%]

Reklama
Dziedziczenie - klasy potomne - Czy dziedziczenie działa jak należy? PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 5
SłabyŚwietny 
Instrukcje dodatkowe - Programowanie w języku JAVA
Wpisany przez Administrator   
Spis treści
Dziedziczenie - klasy potomne
Zadanie dla przypomnienia i utrwalenia
Co to są klasy potomne?
Dziedziczenie na prostym przykładzie
Czy dziedziczenie działa jak należy?
Ćwiczenia utrwalające
Rozwiązania zadań
Wszystkie strony

 

Czy dziedziczenie działa jak należy?

Aby jednak sprawdzić, czy to wszystko działa jak należy (dziedziczenie) zmodyfikujmy powyższy przykład poprzez dodanie dwóch metod:

Zadanie 5: Zmodyfikuj powyższy program; dodaj metody:

  • ustawX, która zmienia wartość pola wspX na tą, która podana jest w parametrze metody
  • ustawY, która zmienia wartość pola wspY na tą, która podana jest w parametrze metody

Póki co usuń definicję klasy punkt3d.

 

Stwórzmy dodatkową klasę punkt3d, która dziedziczy z klasy punkt2d:

Zadanie 6: Zmodyfikuj powyższy program tak, aby dodać nową klasę punkt3d, która dziedziczy z klasy punkt 2d, oprócz tego posiada:

  • pole o nazwie wspZ;
  • metodę o nazwie ustawZ, która zmienia wartość pola wspZ na tą, która podana jest w parametrze metody

Jak widać klasa punkt3d dziedziczy z klasy punkt2d. Oprócz tego posiada własne, nowe pole wspZ oraz własną, nową metodę ustawZ. Sprawdźmy, czy to działa:

 

Zmodyfikuj program tak, aby wywołać wszystkie 3 metody dla obiektu klasy punkt3d: ustawX, ustawY, ustawZ.

 

Sprawdźmy, czy to działa. Uruchamiamy program:

Jak widać metody działają, czyli klasa punkt3d poprawnie odziedziczyła metody ustawX oraz ustawY z klasy punkt2d.