Szukaj

1944

Reklama

Chroń swoje dziecko

w Internecie
Reklama

za darmo ...

Kalendarz

Reklama

Jak odbierasz ...

Wygląd portalu
 

"Musicie od siebie wymagać, nawet jeśli inni by od Was nie wymagali..." JP2 [100%]

Reklama
Dziedziczenie - klasy potomne - Zadanie dla przypomnienia i utrwalenia PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 5
SłabyŚwietny 
Instrukcje dodatkowe - Programowanie w języku JAVA
Wpisany przez Administrator   
Spis treści
Dziedziczenie - klasy potomne
Zadanie dla przypomnienia i utrwalenia
Co to są klasy potomne?
Dziedziczenie na prostym przykładzie
Czy dziedziczenie działa jak należy?
Ćwiczenia utrwalające
Rozwiązania zadań
Wszystkie strony

 

Zadanie dla przypomnienia i utrwalenia (nie jest wymagane do realizacji dalszej części instrukcji ale pomoże Ci utrwalić i poukładać informacje z poprzednich lekcji)

Zadanie 1: Napisz program, który:

  • definiuje klasę punkt2d o polach wspX oraz wspY.
  • Utwórz dwa konstruktory obiektów tej klasy:
    • jeden będzie ustawiał parametry wspX oraz wspY w oparciu o parametry przekazane przez użytkownika w argumentach konstruktora
    • drugi będzie ustawiał parametry wspX oraz wspY w oparciu o wartości pól wyciągnięte z obiektu tej samej klasy podanego jako parametr konstruktora
  • Utwórz metody:
    • ustawiania parametru wspX w oparciu o wartość przekazaną przez parametr metody
    • ustawiania parametru wspY w oparciu o wartość przekazaną przez parametr metody
    • ustawiania naraz parametrów wspX oraz wspY wykorzystując kolejno obie z w/w metod

Pytania kontrolne:

  • jak nazywa się metoda, która tworzy nowy obiekt danej klasy?
  • jak nazywa się taka sytuacje, kiedy występują dwie metody o takiej samej nazwie, ale o różnych parametrach?

Jeśli tych rzeczy nie masz jeszcze opanowanych, przypomnij sobie instrukcję z lekcji Przeciążanie metod i konstruktory

(podpowiedź: rozwiązanie zadania znajduje się na końcu instrukcji do tej lekcji)