Szukaj

1944

Reklama

Chroń swoje dziecko

w Internecie
Reklama

za darmo ...

Kalendarz

Reklama

Jak odbierasz ...

Wygląd portalu
 

"Musicie od siebie wymagać, nawet jeśli inni by od Was nie wymagali..." JP2 [100%]

Reklama
Przeciążanie metod i konstruktory - Konstruktory PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 2
SłabyŚwietny 
Instrukcje dodatkowe - Programowanie w języku JAVA
Wpisany przez Administrator   
Spis treści
Przeciążanie metod i konstruktory
Przypomnienie podstaw...
Przeciążanie metod
Konstruktory
Rozwiązania zadań
Wszystkie strony

 

Konstruktory

Konstruktor jest to metoda, która tworzy nowy obiekt danej klasy. Domyślnie (jeśli nie zdefiniujemy inaczej), dla każdego pola klasy przy tworzeniu nowego obiektu ustawiane są wartości domyślne dla każdego z tych pól. Często jednak potrzebujemy tworzyć nowe obiekty danej klasy i to w taki sposób, aby "już na starcie" wartości tych pól były zdefiniowane. W tym celu użyjemy właśnie konstruktora.

Zadanie 5. Napisz program, który korzystając z konstruktora inicjuje nowe obiekty klasy punkt wartościami: x=20, y=30.

Ćwiczenie dla utrwalenie wiadomości:

Zadanie 6: Napisz program, który używa konstruktora do tworzenia nowych obiektów klasy punkt z tym, że użytkownik podaje wartości parametrów.

 

Konstruktory, podobnie jak każde inne metody można przeciążać, czyli może być np.: kilka konstruktorów, z których każdy przyjmuje inne argumenty. Programista, w zależności od tego, czym będzie dysponował, użyje odpowiedniego konstruktora.

Zadanie 7: Napisz program, który używa konstruktora (przeciążonego), który jako argument przyjmuje inny obiekt klasy punkt i tworzy nowy obiekt, który jest kopią tego, który jest argumentem.