Przeciążanie metod i konstruktory - Konstruktory |
Instrukcje dodatkowe - Programowanie w języku JAVA | |||||||
Wpisany przez Administrator | |||||||
Strona 4 z 5
KonstruktoryKonstruktor jest to metoda, która tworzy nowy obiekt danej klasy. Domyślnie (jeśli nie zdefiniujemy inaczej), dla każdego pola klasy przy tworzeniu nowego obiektu ustawiane są wartości domyślne dla każdego z tych pól. Często jednak potrzebujemy tworzyć nowe obiekty danej klasy i to w taki sposób, aby "już na starcie" wartości tych pól były zdefiniowane. W tym celu użyjemy właśnie konstruktora. Zadanie 5. Napisz program, który korzystając z konstruktora inicjuje nowe obiekty klasy punkt wartościami: x=20, y=30. Ćwiczenie dla utrwalenie wiadomości: Zadanie 6: Napisz program, który używa konstruktora do tworzenia nowych obiektów klasy punkt z tym, że użytkownik podaje wartości parametrów.
Konstruktory, podobnie jak każde inne metody można przeciążać, czyli może być np.: kilka konstruktorów, z których każdy przyjmuje inne argumenty. Programista, w zależności od tego, czym będzie dysponował, użyje odpowiedniego konstruktora. Zadanie 7: Napisz program, który używa konstruktora (przeciążonego), który jako argument przyjmuje inny obiekt klasy punkt i tworzy nowy obiekt, który jest kopią tego, który jest argumentem.
|